კლასი:
VIII
16.11.2016
- შემაჯამებელი დავალება №1
თემა:
ნივთიერება
მიზანი (კავშირი ე.ს.გ.):
ქიმ.VIII.6.
მოსწავლეს შეუძლია
ნივთიერებათა
კლასიფიცირება,
ნარევის
კომპონენტებად
დაყოფა.
ქიმ.VIII.5.
მოსწავლეს
შეუძლია
ელემენტების,
ატომებისა
და
მოლეკულების შედარებითი დახასიათება.
ქიმ.VIII.7.
მოსწავლეს
შეუძლია
ვალენტობის
მიხედვით
მარტივი
ფორმულების
შედგენა
მისაღწევი შედეგები:
- მოსწავლე განასხვავებს მარტივ და რთულ ნივთიერებებს შედგენილობის მიხედვით;
- მოსწავლე ასახელებს მისთვის ნაცნობ სხვადასხვა ნივთიერებას, ახასიათებს მათ ფიზიკური თვისებების მიხედვით:
- მოსწავლე ცნობს ნარევის კომპონენტებად დაყოფის ხერხებს;
- მოსწავლე განიხილავს ჰაერს, როგორც გაზების ნარევს და აღწერს მისი კომპონენტებად დაყოფის მეთოდს;
- მოსწავლე აღწერს ქიმიურ რეაქციებს და ხსნის მათ არსს სიტყვიერი ტოლობის, მოდელებისა და დიაგრამების გამოყენებით;
- მოსწავლე მოიპოვებს ინფორმაციას მისთვის ცნობილი მარტივი და რთული ნივთიერებების გამოყენების შესახებ;
- მოსწავლე ადგენს სხვადასხვა პროცესის ამსახველ სქემებს და ნამუშევრის წარდგენისას ადეკვატურად იყენებს ქიმიურ ტერმინებს: ატომი, ელემენტი, ნაერთი, წვა, ჟანგბადი, ფორმულა, სიმბოლო, ქიმიური რეაქცია, ოქსიდი და სხვა.
- მოსწავლეს შეუძლია თვალსაჩინოების სხვადასხვა ხერხის გამოყენებით აღწეროს და შეადაროს ერთმანეთს ელემენტი და ატომი;
- მოსწავლეს შეუძლია ამოიცნოს ზოგიერთი ელემენტის სიმბოლო; განასხვავებს ერთმანეთისგან ელემენტებს, ნაერთებსა და ნარევებს;
- მოსწავლე ცნობს და იყენებს ნაწილაკოვან მოდელებს და აღწერს ელემენტების ურთიერთქმედებისას ახალი ნივთიერებების წარმოქმნის პროცესს;
- მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს ელემენტებს შორის განსხვავება გარეგნული ნიშნებისა და პერიოდულ სისტემაში მდებარეობის მიხედვით; ადარებს ერთმანეთს ერთი და იმავე ელემენტის იზოტოპებს;
- მოსწავლეს შეუძლია მოაგროვოს სათანადო ინფორმაცია და დააკავშიროს ელემენტის სახელწოდება მის აღმოჩენასთან ან სხვა ფაქტებთან.
- მოსწავლე ადეკვატურად იყენებს ქიმიური ელემენტების სიმბოლოებს, ატომთა ვალენტობას მისთვის ცნობილი მარტივი და რთული ნივთიერებების ფორმულების შესადგენად;
- მოსწავლეს შეუძლია ახსნას ქიმიური გარდაქმნების დროს მასის მუდმივობა რეაქციაში მონაწილე ატომების უცვლელობით;
- მოსწავლეს შეუძლია გამოთვალოს სხვადასხვა ნივთიერების მოლეკულური მასები მათ შედგენილობაში შემავალი ელემენტების ატომური მასების ცოდნის გამოყენებით;
- მოსწავლე იყენებს ნივთიერებათა ქიმიურ ფორმულებს, ნივთიერების მასის მუდმივობის კანონს, ნივთიერების შედგენილობის მუდმივობის კანონს და აწარმოებს შესაბამის გამოთვლებს;
- მოსწავლე ქიმიური განტოლებით გამოსახავს ბუნებაში მიმდინარე და სხვა მისთვის ნაცნობ ქიმიურ მოვლენებს (მაგ., რკინის დაჟანგვა).
21.12.2016
- შემაჯამებელი დავალება №2
თემა:
ქიმიური
რეაქცია
მიზანი (კავშირი ე.ს.გ.):
ქიმ.VIII.7.
მოსწავლეს
შეუძლია
ვალენტობის
მიხედვით
მარტივი
ფორმულების
შედგენა
და
ნივთიერებათა
მასის
მუდმივობის კანონის
გამოყენება
ქიმ.VIII.8.
მოსწავლეს
შეუძლია
სხვადასხვა
სახის
ქიმიური რეაქციების დახასიათება, წვისა და ჟანგვის
პროცესების
შედარება.
მისაღწევი შედეგები:
- მოსწავლე ადეკვატურად იყენებს ქიმიური ელემენტების სიმბოლოებს, ატომთა ვალენტობას მისთვის ცნობილი მარტივი და რთული ნივთიერებების ფორმულების შესადგენად;
- მოსწავლეს შეუძლია ახსნას ქიმიური გარდაქმნების დროს მასის მუდმივობა რეაქციაში მონაწილე ატომების უცვლელობით;
- მოსწავლეს შეუძლია გამოთვალოს სხვადასხვა ნივთიერების მოლეკულური მასები მათ შედგენილობაში შემავალი ელემენტების ატომური მასების ცოდნის გამოყენებით;
- მოსწავლე იყენებს ნივთიერებათა ქიმიურ ფორმულებს, ნივთიერების მასის მუდმივობის კანონს, ნივთიერების შედგენილობის მუდმივობის კანონს და აწარმოებს შესაბამის გამოთვლებს;
- მოსწავლე ქიმიური განტოლებით გამოსახავს ბუნებაში მიმდინარე და სხვა მისთვის ნაცნობ ქიმიურ მოვლენებს (მაგ., რკინის დაჟანგვა).
- მოსწავლე ახასიათებს სხვადასხვა ტიპის ქიმიურ რეაქციებს, მსჯელობს მათ შორის მსგავსება-განსხვავებაზე, ადგენს რეაქციების ზოგად სქემებს (მაგ., A + B → C );
- მოსწავლე ასახელებს/წერს სხვადასხვა ტიპის რეაქციების მაგალითებს და ადგენს შესაბამის ქიმიურ განტოლებებს;
- მოსწავლეს შეუძლია ჩამოთვალოს წვისა და ჟანგვის მაგალითები ყოველდღიური ცხოვრებიდან, მათი ხელშემწყობი ფაქტორები;
- მოსწავლე მსჯელობს ჟანგვისა და წვის დადებით და უარყოფით შედეგებზე; აღწერს წვის თანმხლებ მოვლენებს (სითბოსა და სინათლის გამოყოფა).
24.02.2017
- შემაჯამებელი დავალება №3
თემა:
ნაერთთა
კლასები
მიზანი (კავშირი ე.ს.გ.):
ქიმ.VIII.9.
მოსწავლეს
შეუძლია არაორგანულ ნაერთთა ძირითადი კლასების დახასიათება.
მისაღწევი შედეგები:
- მოსწავლეს შეუძლია განასხვავოს ერთმანეთისგან ოქსიდები, მჟავები, ფუძეები (ტუტეები) და მარილები, ადგენს მათ ფორმულებს;
- მოსწავლე მსჯელობს და ასკვნის, რომ ფუძე ოქსიდს შეესაბამება ფუძე, მჟავა ოქსიდს _ მჟავა;
- მოსწავლეს შეუძლია დაგეგმოს და ჩაატაროს ცდები. მისთვის ცნობილ მჟავებსა და მეტალებს შორის ურთიერთქმედების საფუძველზე მსჯელობს მეტალთა შედარებით აქტიურობაზე;
- მოსწავლეს შეუძლია ყოფა-ცხოვრებაში მეტალთა ჟანგვის პროცესებზე დაკვირვების საფუძველზე მოიპოვოს სათანადო ინფორმაცია და იმსჯელოს მეტალთა თვისებებზე;
- მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა ნაერთთა კლასებს შორის ურთიერთკავშირსა და ურთიერთგარდაქმნაზე, ადგენს ზოგად მარტივ სქემებს (მაგ., M→MO→(MOH)n...).
28.03.2017 - შემაჯამებელი დავალება №4
თემა:
ატომის
აგებულება.
პერიოდული
სისტემა
მიზანი (კავშირი ე.ს.გ.):
ქიმ.VIII.10.
მოსწავლეს
შეუძლია
პერიოდული
სისტემის
გამოყენებით
ქიმიური
ელემენტების დახასიათება.
ქიმ.VIII.11.
მოსწავლეს
შეუძლია
ნივთიერებათა
თვისებების
დაკავშირება
ატომის
ელექტრონულ
აღნაგობასთან.
მისაღწევი შედეგები:
- მოსწავლეს შეუძლია გამოიყენოს პერიოდული სისტემა ნებისმიერი ელემენტის შესახებ ინფორმაციის მოსაპოვებლად (მაგ., რიგითი ნომერი, პერიოდის ნომერი, ატომური მასა);
- მოსწავლეს შეუძლია გამოთქვას ვარაუდი უცნობი ელემენტის შესაძლო თვისებების შესახებ პერიოდულ სისტემაში მისი მდებარეობის მიხედვით;
- მოსწავლე პერიოდული სისტემის გამოყენებით იკვლევს ერთი და იმავე ჯგუფის /პერიოდის ელემენტების და შესაბამისი მარტივი ნივთიერებების თვისებების ცვლილების კანონზომიერებებს, გამოიტანს შესაბამის დასკვნებს;
- მოსწავლეს შეუძლია შექმნას ერთი და იმავე ელემენტის იზოტოპების სქემები, გამოთქვამს ვარაუდს იზოტოპების თვისებების შესახებ.
- მოსწავლეს შეუძლია შეადგინოს სქემა და შეადაროს ერთმანეთს ელემენტის ატომი და იონი, მსჯელობს მათ შორის თვისებრივ განსხვავებაზე და ჩამოთვლის მაგალითებს;
- მოსწავლეს შეუძლია ელექტრონული ფორმულის საფუძველზე იპოვოს ელემენტი პერიოდულ სისტემაში, გამოთქვამს მოსაზრებას ელემენტის თვისებების შესახებ, ასაბუთებს თავის ვარაუდს;
- მოსწავლეს შეუძლია გამოიყენოს პერიოდული სისტემა, შეადგენოს უცნობი ელემენტის ელექტრონული ფორმულა;
- მოსწავლეს შეუძლია შექმნას სხვადასხვა ტიპის კრისტალური სტრუქტურების მოდელები და გამოიყენოს ისინი ამ სტრუქტურების დასახასიათებლად. მსჯელობს შესაბამისი ნივთიერებების თვისებებსა და გამოყენებას შორის კავშირზე. ასახელებს მაგალითებს.
09.06.2017
- შემაჯამებელი დავალება №5
თემა:
გეოლოგიური
გარდაქმნები
მიზანი (კავშირი ე.ს.გ.):
ქიმ.VIII.12.
მოსწავლეს
შეუძლია გეოლოგიური გარდაქმნების დაკავშირება ფიზიკურ და ქიმიურ მოვლენებთან.
მისაღწევი შედეგები:
- მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა ქიმიური და ფიზიკური მოვლენების როლზე ქანების წარმოქმნის პროცესში (მაგ., ტემპერატურის, წნევის ცვლილება, მჟავა წვიმების გავლენა);
- მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს მთის ქანების ფორმირების რეჟიმის/პირობების გავლენა ქანების სტრუქტურასა და მათ მინერალურ შედგენილობაზე; ხსნის ქანების შრეების წარმოქმნის პროცესს;
- მოსწავლეს შეუძლია შექმნას ქანების სტრუქტურების მოდელები/ განმარტებები, დააკავშიროს ქანების ფორიანობა მათი შემადგენელი მარცვლების თავისებურებებთან;
- მოსწავლე აღწერს ქანების გამოფიტვის, ეროზიის, გადატანისა და დალექვის პროცესებს; ახასიათებს ვულკანურ, დანალექ და მეტამორფულ ქანებს, მათ სხვადასხვა ტიპებს, აღწერს მათი წარმოქმნის პროცესებს.
No comments:
Post a Comment